martes, 6 de diciembre de 2011

Estudi de Cas

Dins l'assignatura d'Habilitats Comunicatives, hem hagut de fer molta feina de molts tipus i sempre encarada a l'educació, ja que com a futurs educadors sentim que tenim la obligació de saber utilitzar la major part de recursos possibles que estiguin a la nostra disposició. Com ja hem dit, coma futurs educadors, ens haurem d'encarregar de tot tipus de casos al llarg de la nostra carrera professional, i quina millor manera de practicar que efectuant simulacres de casos particulars i potser una mica extremistes! Aquí teniu el nostre estudi de cas, uns pares que constitueixen junt amb el seu fill una família desestructurada, segurament d'un nivell adquisitiu molt baix i nivell cultural i acadèmic també baix. En Lluís necessita ajuda, i els ho hem de fer entendre d'alguna manera als seus pares... Aquí teniu la nostra proposta!

Entrevista als pares d’en Lluís García López.

Després de la reunió de l’equip docent de 4t de Primària i de parlar sobre el cas concret d’en Lluís García López, s’ha decidit procedir a convocar una reunió amb els pares per tal de facilitar l’estudi psicopedagògic del seu cas. Es tracta d’un noi que ha repetit curs degut a les seves dificultats d’aprenentatge i que, després de dos anys en el mateix, segueix sense haver millorat substancialment.

Per tal de solucionar aquest problema, s’intentarà parlar amb els pares per tal de que ens donin el vist i plau sobre portar a terme un estudi més profund d’en Lluís. Però, aquesta negociació no serà fàcil ja que la seva família no és gaire participativa en la seva educació i, fins i tot, és contradictòria a dur a terme les mesures proposades pel centre i el conjunt d’experts. Donat que es coneix el tipus de família que té en Lluís, l’equip docent ha passat a preparar la reunió que tindrà lloc amb els pares en els propers dies. Per tal que, aquesta reunió tingui èxit i es pugui actuar de manera eficaç amb en Lluís, s’ha preparat una entrevista en diverses parts, cadascuna de les quals té uns objectius concrets i relacionats entre ells.

Primerament, s’ha decidit com a objectiu captar l’atenció d’aquests pares pel que fa l’educació i l’estat actual del seu fill al curs en què es troba. Partim de la base que aquests no saben gran cosa del seu fill i que negaran en tot moment que el seu fill pugui tenir qualsevol tipus de “problema” d’aprenentatge. Per tant, la nostra tasca en aquesta fase de l’entrevista és fer-los entendre que existeix una problemàtica i que s’hi hauria de buscar una solució.

Un cop veiem que els pares estiguin més convençuts de la realitat seguirem amb la següent fase que serà sotmetre el Lluís a un estudi psicopedagògic. Donada la naturalesa dels pares, poden interpretar malament el sotmetre el seu fill a un estudi psicopedagògic. Per tant, passarem per fer entendre que un estudi d’aquests no és en cap cas perjudicial, i que es realitza únicament per tal que en Lluís pugui millorar el seu rendiment a classe. Esperem que gràcies a explicar-los-hi en què consistirà aquest estudi i que s’adonin que no suposa cap cost econòmic per a ells i encara menys un perjudici pel seu fill, acceptin la nostra proposta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario